کد خبر: ۵۹۳۰۹۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
دونالد ترامپ و پاتریک شاناهان طی چند روز اخیر بارها تکرار کردند که آمریکا قصد جنگ با ایران ندارد

ناو آبراهام لینکن در خارج از خلیج‌فارس لنگر انداخت| "نمی‌خواهیم موجب تشدید تنش‌ها شویم"

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن که به گفته مقامات آمریکایی برای مقابله با ایران به خاورمیانه فرستاده شده بود همزمان با پیشنهاد وزیر خارجه آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط و تلاش‌ها برای تنش‌زدایی در بیرون از آب‌های خلیج فارس لنگر انداخته است.
آفتاب‌‌نیوز :

ناو آبراهام لینکلن روز دوشنبه ۱۳ خرداد (۳ ژوئن) میزبان خبرنگاران بوده است. آنها پس از دو ساعت پرواز از امارات متحده عربی، وارد این ناو شدند و چهار ساعت را در آنجا گذرانده‌اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز، یک روز پیشتر، نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده بود که این ناو همراه با بمب‌افکن‌های بی-۵۲ رزمایش‌‌هایی از جمله "شبیه‌سازی عملیات‌های تهاجمی" را انجام داده‌است.

ناو آبراهام لینکن در خارج از خلیج فارس لنگر انداخت

افسر فرمانده ناو آبراهام لینکلن: نمی خواهیم موجب تشدید تنش ها در خلیج فارس شویم

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از افسر فرمانده ناو آمریکایی آبراهام لینکلن در دریای عمان نوشته است که این ناو قصد ندارد بطور سهوی موجب تشدید تنش ها در خلیج فارس شود.

پانتام براون، فرمانده ناو گروه "یو اس اس آبراهام لینکلن"به این خبرگزاری افزود: ما قصد نداریم بصورت سهوی موجب تشدید تنش ها در این منطقه شویم.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره نوشت: ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن قصد دارد برای جلوگیری از افزایش تنش ها، خارج از خلیج فارس بماند.

براون که یگان رزمی او راهی منطقه شده است، در پاسخ به سوالی در باره ایران، صریحاً با طرح سوالی متقابل تشدید تنش ها را رد کرد و گفت: "شما که قصد ندارید سهواً چیزی (تنش) را تشدید کنید؟ "

در همین حال کریس فالین فرمانده ناوگروهی که ناو آبراهام لینکلن را همراهی می کند، به آسوشیتدپرس گفت که وظیفه ما حفظ صلح است.

بنابر این گزارش، اگرچه جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا هفته قبل گفته بود که این ناو گروه را برای جلوگیری از تهدیدها به منطقه فرستاده است، اما این رزمناو طبق برنامه از قبل طرح ریزی شده به این منطقه سفر کرده و همچنان در نزدیک سواحل عمان مستقر است و از ورود به خلیج فارس پرهیز می‌کند.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و پاتریک شاناهان کفیل وزارت دفاع این کشور طی چند روز اخیر بارها تکرار کردند که آمریکا قصد درگیری و جنگ با ایران را ندارد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز به تازگی به نقل از ترامپ اعلام کرده بود که دخالت نظامی در ایران برای او عواقب ویرانگری در پی خواهد داشت و حتی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز روز شنبه از آمادگی آمریکا برای مذاکره با ایران بدون پیش شرط سخن گفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
1
3
سایت آفتاب برای رسیدن به اهدفی مانند تصویب لوایح مربوط بهFATFسایه جنگ را به ملت نشان می دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
3
1
ترسوها
دیپلمات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
3
0
واقعا شما بزدل هستید
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
1
0
قدرت نظامی ایران را تازه فهمیدن این یانکی های گاو چرون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
0
0
دیدید که امریکایی ها چقدر بزدل هستند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین